בעל עסק, כמה חשיפה אתה באמת מקבל מפייסבוק?

Happy man working on laptop

הרשתות החברתיות שינו לבלי היכר את הדרך בה אנחנו מתייחסים אל קהל הלקוחות שלנו. העמוד העסקי סייע לנו לראשונה אפשרות לצבור לקוחות ביתר קלות ובלי הצורך לאסוף מאות כתובת מיילים או להכריח את הגולשים למלא טפסים. כל מה שהיינו צריכים לעשות, זה להציב אצלנו באתר תיבת אוהדים או להפיץ את העמוד בין חברי הפייסבוק הקיימים שלנו ולהתחיל לראות את הלייקים מצטברים.

בהתחלה כל זה באמת נראה כמו מכרה זהב, אך ככל שפייסבוק גדלה וגדלה כך היא הייתה צריכה להגדיל גם את שורת הרווח הסופית עבור בעלי המניות שלה, ופתאום כל החשיפה הזו בחינם איימה על המודל העסקי שלה.

בשלב זה פייסבוק החלה לדחוק את הפוסטים של בעלי העסקים שפרסמו בדפים שלהם לטובת סטטוסים מן החברים של הגולשים וקבוצות בהן הם היו פעילים. לכאורה היא רצתה לספק לגולשים תכנים פחות ממוסחרים וכאלו שיותר קרובים אליהם, אך באופן לא מפתיע, כמות הפרסומות הממומנות רק הלכה וגדלה, עד שלא היה ניתן להתעלם ממנה.

כעת אנחנו מגיעים לתקופה הנוכחית, בה פייסבוק מציעה לבעלי העסקים אולטימטום : אתם יכולים להמשיך ולקבל חשיפה מזערית בחינם בצורה טבעית ("אורגנית"), או לקדם בכסף ועוד כסף את הפוסט שכתבתם ממש לפני כמה דקות על מנת לחשוף אותו ליותר אנשים.

מלכודת הדבש

אם עשיתם 1+1, אתם בוודאי כבר מבינים מה קורה כאן : ברגע שאנחנו מתחילים לפרסם את הדף שלנו באופן ממומן, אנחנו למעשה משלמים לפייסבוק תמורת הזכות שלנו לחשיפה ולצבירה של עוד אוהדים. הבעיה היא שאם לא נשלם לפייסבוק שוב, לא נוכל לחשוף את עצמנו לאוהדים החדשים שצברנו, וכך נוצר מעגל קסמים שעובד לרעתנו בשיטת אל-חזור.

כמובן שפייסבוק מציעה עוד סוגים של מודעות, כגון מודעות וידאו ותמונה שאינן מיועדות בהכרח ללייקים או קידום פוסטים ספציפיים, אך גם על מנת שסוגים אלו יהיו אפקטיביים, אתם צריכים דף עם המון אוהדים. אחת הסיבות לכך היא שפייסבוק נאלצה לדלל באופן משמעותי את המידע על הגולשים שהיא אוספת באמצעות גורמי צד שלישי בשל פרשות זליגת המידע שלה ("אנליטיקה") וכיום המיקוד שלה מתבסס בעיקר על תחומי העניין של הגולשים, הפעילות שלהם בתוך פייסבוק או הקשר שלהם לחברים שכבר אוהבים את המותג או ביצעו אתו אינטראקציה.

שיתופים לא תמיד עוזרים

בעלי עסקים שכבר החלו להתייאש מפייסבוק מצאו פתרון מקורי לבעיה : הם לוקחים פוסט שכתבו בדף עסקי ומשתפים אותו באמצעות הפרופיל האישי שלהם בקבוצות אחרות או על גבי הקיר האישי שלהם. הבעיה היא שזה דורש לא מעט עבודה ובמקרים מסוימים עשוי להעמיד את המשתמש בסכנה מכיוון שפייסבוק רואה בו סוג של ספאמר (ויש בכך אמת מסוימת). ואפילו אם זה מצליח, כמות החברים מוגבלת לכמה אלפים בודדים, וזאת לעומת דף עסקי או מודעה שאין להם מגבלת חשיפה תיאורטית…

עם לינקלי אפשר גם אחרת

אז מה עושים?

לינקלי הוא אתר מהפכני אשר נועד לספק הזדמנות מצוינת לחשיפה הוגנת לכלל בעלי העסקים והפרילנסרים (וגם מוסדות שונים), מבלי להפוך אותם לשבויים של מערכת הפרסום. בניגוד למודל הקיים של אתרים רבים בארץ, המחקים את פייסבוק או גוגל ולפיו כל לחיצה על דף המפרסם או קישור לאתר שלו עולה כסף, בלינקלי המחיר עבור הופעה במקום בולט יותר הוא פיקס וקבוע מראש. החשיפה הבסיסית בגרסה החינמית אינה עולה כסף כלל.

מלבד זאת, לינקלי מציע מודל ייחודי עבור קבלת פניות : ברגע שגולש מתעניין בשירות או במוצר שאתם מציעים, אתם מקבלים על כך התראה ויכולים לבחור האם אתם (בזמן אמת!) מעוניינים להשיב לו בהצעת מחיר, בשיטת כל הקודם זוכה. הזמן לשליחת הצעת המחיר הוא מוגבל ומספר הספקים מאוד מצומצם. הדבר עובד לטובתכם מכיוון שהפניות הן רק מלקוחות שנמצאים בשלב "חם" לפני רכישה ואתם מתמודדים באופן ריאלי מאוד על כיסם.

גם מבחינת מיקוד יש ללינקלי גישה חדשנית : אם בפייסבוק אתם ממקדים את המודעה לפי קהלים מסוימים מתוך תקווה שהיא איכשהו תקלע לצורך של הגולש באותו הרגע, בלינקלי הגולש כותב בול ובדיוק למה הוא זקוק ומה הוא מחפש. מנוע החיפוש החכם של המערכת יודע להפנות אותו אך ורק לאותם בעלי עסקים או נותני שירותים שמתאימים, הן מבחינת סוג השירות (או המוצר) שהם יכולים לספק והן מבחינת המיקום הגאוגרפי שלהם. לדוגמה, אם לקוח מחפש להזמין מבעל מקצוע ייצור של פינת אוכל מעוצבת במידות מיוחדות, ההצעה של המערכת כלל לא תועבר לחנות רהיטים סטנדרטית, ובאותה לוגיקה, אם לקוח מתעניין ברכישת רכב משומש מסוג סופר-מיני ממגרשי מכוניות, ההצעה של המערכת כלל לא תועבר למגרש מכוניות שהתמחותו היא מכוניות יוקרה.

זה עד כדי כך פשוט

אם זה נשמע לכם עד כדי כך פשוט, אתם צודקים! לינקלי תוכנן במיוחד באופן שמאפשר לכל אחד ואחת ומכל תחום של עיסוק, ליהנות ממנו בלי שום צורך בידע טכני או ניסיון בניהול קמפיינים, ובלי החשש להפוך לשבוי של המערכת. וכל זאת במחיר מנצח שאין לאף אחד. אתם מוזמנים לנסות אותו בעצמכם ולהבין למה מדובר במהפך.

אהבתם את המאמר? שתפו:

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn

אם אהבת את המאמר הזה, יש לנו עוד מידע שיכול לעניין אותך:

מיזם חדשני לינקלי

ראו עוד מאמרים מעניינים מהבלוג

ראו עוד מאמרים מעניינים מהבלוג של לינקלי. כל מידע הרלוונטי ביותר בתחום הצרכנות בישראל

מדריך חינם לספקים ולנותני שירות

המדריך המלא לספקים ולנותני שירות כל הטיפים והסודות שחובה לדעת על גיוס לקוחות ברשת ושמירה עליהם לאורך זמן. זמין עכשיו להורדה בחינם

לינקלי - משנים את כללי החיפוש

מדריך חינם ללקוחות וצרכנים

מדריך חובה לכל צרכן בישראל! המדריך המלא לצרכנים לנצח את השירות הבירוקרטי ולנהל צרכנות נבונה באינטרנט

לינקלי לוגו

ההרשמה מוקדמת ללינקלי כבר החלה!

ביחד משנים את כללי החיפוש. פלטפורמה דיגיטלית חדשנית המאפשרת לך למצוא את השירות הרלוונטי לכל צורך במינימום זמן ומאמץ.