בעל עסק? כמה עולה לך הקמפיין שלך בגוגל?

בעל עסק? כמה עולה לך הקמפיין שלך בגוגל?

שיטת המודעות הממומנות של גוגל, שלאחרונה שונה שמה ל-Google Ads , נחשבת לאחת ממערכות הפרסום המובילות והוותיקות ביותר ברשת האינטרנט והיא זו שאחראית לרווחים העצומים של חברת גוגל ((גוגל מנסה כל הזמן לשפר את תוצאות החיפוש בתמורה לערוץ ההכנסות מפרסום).

המערכת של גוגל השתנתה והתפתחה במהלך השנים, אך עיקרון הפרסום שעל פיו היא פועלת נותר פחות או יותר זהה: כל בעל עסק מתחרה על מספר מילות מפתח שהוא יכול לקשר לכל מודעה או קבוצה של מודעות. המחיר של כל מילת מפתח משתנה לפי רמת התחרותיות בתחום וההחזר על ההשקעה שניתן לקבל מכל לקוח שמגיע דרך המודעות (Return on Investment). לפיכך, מתווכי נדל"ן שמעלים מודעות לרשת של גוגל כנראה ישלמו יותר הרבה יותר מכל לחיצה על חנות שמוכרת אביזרים לסמארטפונים.

על מנת לנסות ליצור תחרות כמה שיותר הוגנת, גוגל לא מסתכלת רק על המחיר אותו מציע כל מפרסם, אלא גם על היסטוריית הביצועים של המודעות הקודמות מאותו הקמפיין ומהחשבון כולו. הבעיה הכי גדולה בשיטה היא שזה לא משנה כמה עסקאות באמת יהיו לבעל העסק, העיקר שהוא משלם ומשלם.

נשמע טוב? תלוי את מי שואלים

לכאורה כל המפרסמים מקבלים הזדמנות שווה ונמדדים על פי הביצועים, אך בפועל אין כמעט עסקים שמצליחים להגיע לביצועים טובים ללא חברה מתווכת שהיא מנהלת הקמפיינים. גוגל אף מכשירה ומעודדת חברות שרוצות לקבל תו תקן של "שותפי גוגל" מטעמה ואלו יכולות להשתמש בתכונות חדשניות שלא זמינות לכלל המפרסמים ולקבל הטבות מיוחדות.

מבחינת בעל העסק, זה אומר כמה דברים שעליו לדעת לפני שהוא בכלל מתחיל להריץ קמפיין:

1.יכול לעבור זמן רב עד שיגיע למקומות ריאליים, וזאת בניגוד להנחה הרווחת שהמודעות הממומנות בגוגל מביאות תוצאות סופר מהירות בפועל (למרות שהוא עדיין ישלם רק על לחיצות).

2.מלבד הכסף אותו הוא משלם לגוגל, עליו לשלם אחוז מסוים מהתקציב הזה לחברה דרכה הוא מנהל את הקמפיינים.

3.לא תמיד ניתן לפגוע בול בפעם הראשונה, ובהחלט יכול להיות שמודעות מסוימות יהיו בעלות ביצועים נמוכים עד שלא תשנו את טקסט המודעה ואלמנטים אחרים כמו תמונות או אנימציה (תלוי בסוג המודעה). לשם זאת, גוגל נותן לכל מודעה "ציון איכות". הניסיונות האלו עולים לכם הרבה כסף.

מעבר לכל , מספר הלקוחות שהעסק יצליח למשוך תלוי בסופו של דבר בעמוד הנחיתה שאליו נוחת הגולש : כיצד נראה הטופס שהגולש ממלא ועד כמה מהר וחד נקלט אצלו המסר השיווקי. לפיכך, מספר לחיצות גבוה לא תמיד מבטיח מספר גבוה של פניות.

בסופו של דבר, קמפיין ממוצע יכול לעלות לפחות כמה מאות שקלים, לעתים גם אלפי שקלים, לחודש. עבור עסק עם מחזור חודשי קטן, זו עשויה להיות מגבלה של ממש אשר תמנע ממנו להצליח.

רגע, ומה עם הקידום האורגני?

עד כה דיברנו על פרסום ממומן בגוגל שעובד לפי שיטה יחסית מאורגנת, אבל שווה להזכיר בכמה שורות גם את הקידום האורגני שיכול להיות ג'ונגל של ממש : כפי שכולם יודעים, המטרה של גוגל היא להחזיר את התוצאות הרלוונטיות ביותר לגולש, אך חברות קידום האתרים מבצעות לא מעט מניפולציות על מנועי החיפוש על מנת להציב את הלקוחות שלהן בראש התוצאות, והרבה פעמים הן גם מצליחות.

לא ניכנס כרגע לפרטים הטכניים, אך בשורה התחתונה חשוב להבין שגם חברות קידום האתרים גובות סכומים של בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים לחודש, על פי גודל האתר של הלקוח, רמת התחרות והתוצאות אותן הוא רוצה להשיג. לעיתים מקובל לקחת כסף עבור כל מילת מפתח, מה שמאפשר לחברות לנפח הצעות מחיר בלי הצדקה של ממש. אם לבעל העסק גם אין מושג בתחום, הוא מפתח תלות מוחלטת מחוסר ברירה.

ועוד דבר קטן שכדאי לדעת : הקידום האורגני יכול להתהפך מאוד בקלות ברגע שגוגל מחליט לשנות את אחד האלגוריתמים שלו. כאשר זה מתרחש, כולם מתחילים לנסות להבין מה ההשלכות. אם חברת הקידום שלכם אחראית ולא לוקחת סיכון גבוה מדי, כנראה שלא תיפגעו, אבל אם נפלתם על חברה פחות מקצועית ואולי גם פחות הגונה, עשוי להיגרם לכם נזק גדול מאוד.

רגע, אז מה בעצם הפתרונות האפשריים?

יש פתרון! אתר לינקלי מציע לכולם מודל ייחודי וחדשני, אשר שם בצד את הצורך שלכם לשבור את הראש ולחשוב על מילות מפתח. בלינקלי כבר עשו זאת אנשי המקצוע עבור העסקים. בלינקלי אתם כבעלי עסקים רק בוחרים מהרשימה את מילות המפתח, את תחומי ההתמקצעות שלכם ואת הפרמטרים של מאפייני העסק שלכם פעם אחת וזהו!  לינקלי יודע באופן אוטומטי להציג אתכם עבור הגולשים הרלוונטיים ביותר. מבחינתו של הגולש, החיפוש באתר שקוף לחלוטין מכיוון שהתוצאות מוצגות באופן אינטואיטיבי הדומה לזה של גוגל.

במידה ואתם רוצים להגדיל את החשיפה שלכם באתר, אתם יכולים גם לבחור מבין מספר חבילות פרסום במחיר פיקס, שבהן אתם יודעים בדיוק מה אתם מקבלים, בלי עמלות מוחבאות וחיובים שונים עבור כל לחיצה או חשיפה  על השם שלכם או על חיוג לטלפון ("מספר מקשר").

אבל זה לא הכול. האלגוריתם החכם של לינקלי יכול לחבר אתכם קל ומהר עם הלקוחות שמחפשים אתכם באמצעות מערכת ייחודית של הפניות ממוקדות (לידים), כך שאתם לא צריכים להתעסק עם יצירה ואופטימיזציה של טפסים ועמודי נחיתה. הכל כאן מוכן בול לצרכי העסק שלכם! יתרה מכך, אתם משלמים רק עבור גולשים שבחרתם לענות לבקשה שלהם לקבל הצעת מחיר ולא צריכים לשלם עבור כל מיני רשימות של לידים שאתם בכלל לא יודעים מהי איכותם וכמה מתחרים כבר קיבלו אותם ועשו בהם שימוש. (בלינקלי כל הקודם זוכה, כדי שליד יהיה רלוונטי!) הצטרפו עוד היום ללינקלי ותוכלו לחסוך אלפי שקלים ולהתמקד רק ברווחיות העסק שלכם.

אהבתם את המאמר? שתפו:

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn

אם אהבת את המאמר הזה, יש לנו עוד מידע שיכול לעניין אותך:

מיזם חדשני לינקלי

ראו עוד מאמרים מעניינים מהבלוג

ראו עוד מאמרים מעניינים מהבלוג של לינקלי. כל מידע הרלוונטי ביותר בתחום הצרכנות בישראל

מדריך חינם לספקים ולנותני שירות

המדריך המלא לספקים ולנותני שירות כל הטיפים והסודות שחובה לדעת על גיוס לקוחות ברשת ושמירה עליהם לאורך זמן. זמין עכשיו להורדה בחינם

לינקלי - משנים את כללי החיפוש

מדריך חינם ללקוחות וצרכנים

מדריך חובה לכל צרכן בישראל! המדריך המלא לצרכנים לנצח את השירות הבירוקרטי ולנהל צרכנות נבונה באינטרנט

לינקלי לוגו

ההרשמה מוקדמת ללינקלי כבר החלה!

ביחד משנים את כללי החיפוש. פלטפורמה דיגיטלית חדשנית המאפשרת לך למצוא את השירות הרלוונטי לכל צורך במינימום זמן ומאמץ.