מיהו באמת נותן השירותים הטוב ביותר?

post6

תחום נותני השירותים ובעלי המקצוע בארץ הוא עדיין בחיתולים ולא מספיק מפותח לעומת חו"ל ובעיקר ארה"ב. אחת הסיבות לכך היא שההטמעה של התוצאות המקומיות בגוגל ("גוגל לעסק שלי") חלקית ביותר. לדוגמה, אם תחפשו מנעולן בארה"ב, תוכלו לקבל רק את המנעולנים שבאמת קרובים אליכם וקיבלו את הדירוגים הגבוהים ביותר. לעומת זאת, בארץ הקטגוריה של מנעולנים כלל לא קיימת בתוצאות המקומיות של גוגל, ולכן תקבלו רשימה של אתרים מן התוצאות האורגניות, מדריכי עסקים או תוצאות ממומנות.

המשותף לכל התוצאות האלו הוא שהן לא משקפות בהכרח את הרשימה של בעלי המקצוע הטובים ביותר, אלא את אלו שיש להם את הכי הרבה כסף או וותק בפרסום. הבעיה הנוספת והמשמעותית היא שלא ניתן למיין את תוצאות החיפוש לפי הדירוג של לקוחות שכבר התנסו עם בעל המקצוע.

לדוגמה, אם ניקח את הקידום הממומן, הרי ששם המפרסמים מתחרים ראש בראש אחד בשני על מילות מפתח ומי שמשלם יותר או קיבל מספר גדול יותר של לחיצות במהלך ההיסטוריה של קמפיין הפרסום שלו, בדרך כלל גם מופיע במקום גבוה יותר, וההבדלים יכולים להיות עצומים. המשמעות היא שבעלי מקצוע מצוינים פשוט לא יצליחו לעולם להיות חשופים.

בקידום האורגני המצב לא הרבה יותר טוב : כאן בעלי המקצוע אמנם לא יכולים "לשחד" את גוגל, אבל חברות הקידום שהם שוכרים יכולות בהחלט לתחמן את מנוע החיפוש ולגרום לו להציג גם אתרים לא אמינים בראש התוצאות. תופעה ייחודית לתוצאות האורגניות היא "השתלטות על תוצאות החיפוש" : באופן עקרוני, כל אתר יכול להופיע פעמיים בחיפוש, אך קורה שבעל מקצוע או נותן שירות פותח מספר אתרים ולמעשה מפנה את כל הגולשים שמגיעים לאתרים האלו אליו (במקרה הטוב) או לרשת של אלו העובדים תחתיו (במקרה הרע).

מפה הדרך לשירות לא הוגן וחאפרי היא קצרה מאוד, ובניגוד למגנטים ב"יצאת צדיק" שאותם אפשר להסיר, אתרים קיקיוניים יכולים להישאר בתוצאות החיפוש במשך שנים.

למרבה הצער, לא כולם מכירים את סימני האזהרה שבדרך כלל מופיעים בתוצאות האורגניות הבעייתיות. הנה חלק מהם ,לדוגמה:

  • בשום מקום לא רשומה הכתובת של בעל המקצוע או נותן השירות (אפילו אם הוא מעניק שירות במקום)
  • בשום מקום לא מצוין מיהו בעליו של האתר או העסק
  • האתר עצמו בנוי על מערכת ישנה או דומה מאוד לאתרים אחרים
  • התמונה שאמורה לייצג נלקחה ממאגר תמונות
  • לא מצוינת תעודה מקצועית או תעודה אחרת רלוונטית, מספר רישיון, או מספר ע.מ / ח.פ
  • אין לקוחות ממליצים ודירוגי לקוחות
  • מצוין שבעל המקצוע נותן שירות בכל הארץ – גם כשהוא חייב להגיע פיזית ללקוח (העברת עבודות?).

אינדקסים של בעלי מקצוע

כפי שכבר הסברנו במאמר נפרד, השוק הישראלי הוא ריכוזי מאוד וקיים מספר חד ספרתי של אתרים המרכזים בעלי מקצוע, חלקם כלליים יותר וחלקם כלליים פחות. לדוגמה, קל יחסית למצוא רופא שמספק שירותי הלבנת שיניים, אבל לא תמיד קל למצוא בדיוק את הנגר שיבנה בעבורנו שולחן בהתאמה אישית בלי להתקשר לכל אחד מהנגרים שמופיעים בנפרד.

אבל הבעיה הגדולה ביותר עם האינדקס הממוצע שאליו הרגילו אותנו האינדקסים הוותיקים ששולטים ומכתיבים, היא שהוא לא חייב למעשה כלום לאף אחד וגם אם יש בו מסלול לרישום חינם, יכול להיות שבקטגוריות מאוד תחרותיות, החשיפה תהיה אפסית. מצב זה שונה מן התוצאות בגוגל בהן יש בדרך כלל מילות מפתח זולות יותר (בקידום הממומן) או כאלו שקל יחסית להתברג אליהן (בקידום האורגני). באינדקסים מתנהגים בקשיחות כלפי בעלי עסקים גם מהצד של הכסף ובעבור הנוכחות והחשיפה וגם מהצד של גביית עמלות מטורפות, לכן בעלי מקצוע פשוט מתחילים להדיר מהם את רגליהם.

למה לסבך דברים? – הכירו את לינקלי

אם בשלב זה גם אתם חטפתם כאב ראש, אתם לא לבד. אתר לינקלי הוקם במטרה לתת אפשרות לחשיפה הוגנת עבור כלל נותני השירותים והעסקים ולעזור לכם למצוא מהר וקל רק בדיוק את אלו שאתם צריכים. לינקלי משלב בין העיצוב והחוכמה של מנוע חיפוש קלאסי לבין מאגר נתונים גדול ומפולח בפורמט אחיד שקל מאוד לנווט בתוכו (יותר כבר לא תצטרכו לקבל בהכנעה עמוד של ויקיפדיה או תמונות, שלא באמת עוזרות לכם בראש תוצאות החיפוש). הודות לכך, אתם יכולים לבחור  באופן ידידותי ופשוט איזה בעל מקצוע אתם מחפשים בדיוק, איזה שירות אתם מעוניינים שהוא יעניק לכם, באיזה אזור גאוגרפי ובאיזו שעה.

למרות שאתם יכולים להיכנס לכל בעל עסק בנפרד ולראות את כל הפרטים אודותיו (כל אחד יכול לפתוח כרטיס בחינם), קיימת גם מערכת חכמה שהתפקיד שלה הוא לשלוח את הבקשה שלכם על מנת לקבל הצעות מחיר. כך נוצר מצב של WIN-WIN שבו כולם מרוויחים.

המערכת החכמה של לינקלי משקללת כמובן גם את הדירוגים של בעלי המקצוע כפי שניתנו על ידי הגולשים, ומכיוון שלכולם יש הזדמנות שווה, בסופו של דבר לא נוצר מצב שרק העסקים שמקבלים הכי הרבה חשיפה מדורגים ואין אינדיקציה לגבי 95% הנותרים.

ומה עם כל יתר השירותים ?

יש לציין כי לינקלי לא מתמקד רק בבעלי מקצוע, אלא מאפשר למצוא בדיוק באותה הקלות גם חברות ביטוח, ספקי שירותים (טלוויזיה ,טלפון ואינטרנט), חנויות ואפילו שירותים ממשלתיים ובעלי מקצוע הקשורים ישירות לשירותים אלה. הודות לגישה זו, אתם בתור הגולשים יכולים למצוא בדיוק את מה שאתם רוצים בלי צורך להכיר את כל אתרי הנישה המפוזרים בכל רשת האינטרנט או האפליקציות הפופולאריות. הכול פשוט נמצא במקום אחד.

אהבתם את המאמר? שתפו:

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn

אם אהבת את המאמר הזה, יש לנו עוד מידע שיכול לעניין אותך:

מיזם חדשני לינקלי

ראו עוד מאמרים מעניינים מהבלוג

ראו עוד מאמרים מעניינים מהבלוג של לינקלי. כל מידע הרלוונטי ביותר בתחום הצרכנות בישראל

מדריך חינם לספקים ולנותני שירות

המדריך המלא לספקים ולנותני שירות כל הטיפים והסודות שחובה לדעת על גיוס לקוחות ברשת ושמירה עליהם לאורך זמן. זמין עכשיו להורדה בחינם

לינקלי - משנים את כללי החיפוש

מדריך חינם ללקוחות וצרכנים

מדריך חובה לכל צרכן בישראל! המדריך המלא לצרכנים לנצח את השירות הבירוקרטי ולנהל צרכנות נבונה באינטרנט

לינקלי לוגו

ההרשמה מוקדמת ללינקלי כבר החלה!

ביחד משנים את כללי החיפוש. פלטפורמה דיגיטלית חדשנית המאפשרת לך למצוא את השירות הרלוונטי לכל צורך במינימום זמן ומאמץ.