בעל עסק? כמה פניות רלוונטיות באמת אתה מקבל?

בעל עסק? כמה פניות רלוונטיות באמת אתה מקבל?

כמעט כולם מודעים לכך שלחברות ולארגונים הגדולים יש גישה כמעט בלתי מוגבלת למידע פרטי על כל אחד ואחת מאתנו. לדוגמה, גוגל יודעת בדיוק איפה אנחנו נמצאים בכל רגע נתון, באילו חנויות ומקומות ביקרנו החודש, מה חיפשנו באינטרנט, עם מי אנחנו משוחחים ואפילו אילו אפליקציות מותקנות לנו על הטלפון וכיצד אנחנו עושים בהן שימוש.

במובנים רבים, פייסבוק היא אפילו יותר חודרנית והיא יכולה לדעת בדיוק מי החברים שלנו, מה הסטטוס המשפחתי שלנו, מה הדעה הפוליטית שלנו ואיפה היינו בכלל לפני שהיא הייתה קיימת (דרך אנשים שתייגו אותנו באירועים משמעותיים מעברנו).

למען ההגינות, יש לציין שהרגולטורים (בעיקר בחו"ל) מתחילים לעשות את העבודה שלהם והחברות כיום יותר מוגבלות מאשר בעבר, אך הן עדיין יודעות טוב מאוד כיצד לתמרן אותנו ולבצע מעקפים.

ולמרות המצב הזה ובאופן מאוד מפתיע, סביר להניח שאם תשאלו את רוב בעלי העסקים, יסתבר לכם שחלק גדול מהם מקבל מעט מאוד לחיצות על המודעות שלו, חלק מקבלים המון לחיצות, אבל מעט פניות, וחלק דווקא מקבלים הרבה פניות, אבל רובן לא רלוונטיות. בהחלט מצב מאוד מתסכל. גוגל ופייסבוק נהנות ומרוויחות הון , אבל מה לגבי ההשקעה הכספית והחזר ההוצאות של בעל העסק?

בעיקרון קיימות מספר גישות שונות למיקוד מודעות לפרסום  :

  • מיקוד על פי מילות מפתח וביטויי חיפוש (בעיקר בגוגל)
  • מיקוד על פי תחומי עניין, פעילות בקבוצות, סטטוס משפחתי וכו' (נפוץ בפייסבוק)
  • מיקוד על פי היסטוריה של גלישה באתרים שונים או פרסום חוזר לגולשים שכבר נכנסו לאתר של המפרסם, נפוץ גם בגוגל וגם בפייסבוק

לכל אחת מהגישות האלו יש מספר יתרונות, אבל גם יש ממש לא מעט חסרונות. גוגל ופייסבוק בהרבה מקרים עדיין מגששות באפלה ובעלי העסקים פשוט משלמים את המחיר. לדוגמה, מיקוד על פי תחומי עניין לא בהכרח מעיד על הרצון של הגולש באותו הרגע. לדוגמה, האם מי ששאל שאלה בפורום תמיכה טכנית, בהכרח יצטרך מחר טכנאי מחשבים? האם מי שחיפש חלקי חילוף לרכב מסוים מחפש רכב לקנייה? ממש לא בטוח… באותו אופן, גם אם לקוח נכנס אתמול לאתר שלי והתלבט אם לקנות מחשב, מאוד יכול להיות שעשר דקות לאחר מכן הוא כבר קנה מן המתחרה שלי שמופיע מקום אחד אחרי בגוגל…

גוגל יודע הכול?

בניגוד לפייסבוק ושיווק מבוסס היסטוריה, גוגל מסתמכת הרבה מאוד גם על חיפוש מבוסס מילות מפתח שנועד להציג לגולש תוצאות שאמורות להיות רלוונטיות ברגע שהוא מחפש שירות או מוצר מסוים, ותיאורטית השיטה הזו אמורה לעבוד מצוין.

ובכל זאת..  מסתבר שזה לא תמיד קורה, ויכולות להיות לכך הרבה מאוד סיבות. למשל :

1.רשימת השירותים שכתובה באתר לא מספיק מפורטת או חוזרת על עצמה – מאוד נפוץ כשמקדמי אתרים מנסים לדחוף כמה שיותר מילות מפתח בשביל להגדיל את התנועה לאתר על חשבון הרלוונטיות.

2.קהל היעד לא מוגדר כפי שצריך או לא מעודכן. לדוגמה, בעל עסק שהגיע למסקנה שכבר לא כדאי לו לעבוד עם לקוחות קטנים, אבל שכח לעדכן זאת בפרסום.

3.אזורי השירות לא מעודכנים או לא מספיק ברורים. אמנם ישנן מודעות חכמות שמזהות את המיקום של המשתמש, אך הן פועלות בעיקר מהנייד.

4.מילות מפתח כלליות מדי במודעה או מודעות שקופצות בחיפושים כלליים מדי (לא מוגדרות מספיק מילות מפתח "שליליות").

5.הגולש לא ממש מבין את הצעת המחיר שלכם או את התמחור (נפוץ מאוד בטפסים אלקטרונים).

6.לפעמיים, דווקא כאשר המפרסם מנסה צורת פרסום חדשנית, הוא מוצג לקהל לא רלוונטי. לדוגמה, יש יחסית מעט מפרסמים ישראלים ביו-טיוב ולכן רואים הרבה מאוד מודעות שלא קשורות לסרטון שאחריהן.

להגיע לכיכר השוק

בעלי העסקים שומעים מכל עבר אמירות כגון: "אם אתה לא ברשת אתה לא תשרוד". זה די מדהים שלמרות  כל הטכנולוגיה המתקדמת שיש לנו, ועם כל התחרות שרק הולכת ומעמיסה על בעלי העסקים עוד ועוד הוצאות, עדיין אין אתר אחד פשוט וברור שמתפקד כבמה מרכזית מתקדמת בכל התחומים, בתור שוק וירטואלי שבו קונים ומוכרים יכולים לפגוש זה את זה ולסגור עסקאות במהירות ובקלות מבלי לחשוף מידע שהם לא מעוניינים לחלוק.

אתר לינקלי מבצע מהפכה אמיתית בעולם הלידים ומציע בדיוק מודל כזה שבו כל בעל עסק או בעל מקצוע מזין את קטגוריות המוצרים שאותם בדיוק ! הוא מוכר או את השירותים הספציפיים שהוא מעניק, והגולשים יכולים לבקש הצעות מחיר בול לצורך ובמיקום המדויק שהם זקוקים לו. מעבר לאפשרות של לקבל לידים בלעדיים מעמוד העסק האישי בלינקלי, קיים בלינקלי מנגנון חכם של הצעות המחיר.

ההצעות עצמן מוגבלות בזמן עבור הספקים, כך שבניגוד לאתרים שמוכרים לידים במודל הקלאסי, כאן בלינקלי הלידים תמיד "חמים וממוקדים". בעל העסק מחליט בזמן אמת, האם הוא מעוניין ברכישת ליד, בשיטת כל הקודם זוכה, כך שבלינקלי כל ליד הוא תמיד רלוונטי! במקרה ובעל העסק או נותן השירות לא יהיה מספיק זריז ויעיל מול המתחרים, אופציית רכישת הליד תיחסם במהירות באזור האישי שלו.

ואגב, מבחינת הגולש מחפש השירות, התהליך עצמו פשוט מאוד : כל מה שהוא צריך לעשות זה להקליד את השירות, המוצר או העסק שהוא מחפש, ומיד הוא יקבל בפורמט אחיד את כל התוצאות הרלוונטיות שמאחוריהן פועל מנוע חיפוש מושקע וחכם ביותר. זאת בניגוד לאתרים אחרים, בהם הוא צריך לנווט ולבזבז זמן יקר בין עשרות קטגוריות שמחולקות לאותיות, או להשתמש במנוע חיפוש מאוד לא מדויק.

עוד יתרון גדול של לינקלי הוא המיקוד המקומי המדויק שלו : ברוב האתרים אזורי השירות הם כללים מאוד ולפעמים ישנם יישובים שלא ברור בדיוק באיזה אזור הם נמצאים. לעומת זאת, בלינקלי קל מאוד לבעל העסק להגדיר את רדיוס השרות ואת היישובים שבהם הוא פועל, ולכן לא קיימת בעיה אזורי שירות לא רלוונטיים.

אהבתם את המאמר? שתפו:

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn

אם אהבת את המאמר הזה, יש לנו עוד מידע שיכול לעניין אותך:

מיזם חדשני לינקלי

ראו עוד מאמרים מעניינים מהבלוג

ראו עוד מאמרים מעניינים מהבלוג של לינקלי. כל מידע הרלוונטי ביותר בתחום הצרכנות בישראל

מדריך חינם לספקים ולנותני שירות

המדריך המלא לספקים ולנותני שירות כל הטיפים והסודות שחובה לדעת על גיוס לקוחות ברשת ושמירה עליהם לאורך זמן. זמין עכשיו להורדה בחינם

לינקלי - משנים את כללי החיפוש

מדריך חינם ללקוחות וצרכנים

מדריך חובה לכל צרכן בישראל! המדריך המלא לצרכנים לנצח את השירות הבירוקרטי ולנהל צרכנות נבונה באינטרנט

לינקלי לוגו

ההרשמה מוקדמת ללינקלי כבר החלה!

ביחד משנים את כללי החיפוש. פלטפורמה דיגיטלית חדשנית המאפשרת לך למצוא את השירות הרלוונטי לכל צורך במינימום זמן ומאמץ.