שירותי הממשלה המקוונים – האם הם עומדים במבחן התוצאה?

שירותי הממשלה המקוונים

לפני זמן מה נחשפנו למסע פרסום ממשלתי אשר בישר לנו על מהפכה של ממש בתחום השירותים המקוונים, מהפכה אשר תאפשר לכל אחד מאתנו לנווט בקלות ולמצוא את כל שירותי הממשלה שאנחנו זקוקים להם. על פי עמוד האודות הרשמי, האתר החדש בנוי על מודל אתר הממשלה הבריטית ופותח לאחר שימוש בקבוצות מיקוד, בדיקות משתמשים וסקרים, תוך כדי שימוש בטכנולוגיות הווב המתקדמות ביותר.

אבל מה קורה בפועל?

בפועל האתר הראשי של שירותי הממשלה (https://www.gov.il/) כולל בעיקר דפי הסבר עם פרטי יצירת קשר בסיסיים כמו טלפון או רשימת המשרדים על פי אזור מגורים, וזאת למרות שהאתר אמור לעשות בדיוק את ההפך ולספק קיצורי דרך…

גם כאשר קיימים באתר קישורים לטפסים, קשה למדי למצוא אותם בגלל עודף המידע והאפשרויות שקיימות בו:

  • באתר הבית לבדו יש כ-15 קטגוריות שונות
  • כל קטגוריה נפתחת לפחות ל-5 קטגוריות נוספות ולעיתים גם כפול מכך ואף יותר
  • כל תת קטגוריה נפתחת לעוד מספר  קטגוריות שונות

תופעה מרגיזה נוספת : ברוב האתרים קישורי הפוטר (התפריט התחתון של עמוד האינטרנט) אמורים להיות קישורים שלעיתים קל לפספס, ופה ממש להיפך.. הם בכל זאת חשובים. לעומת זאת, כאן אפשר למצוא תחת "מידע שימושי" קישורים כמו "מכרזים" או "דרושים". האם אלו קישורים ששימושיים לגולש הממוצע או למי שעובד עם משרדי הממשלה?

בשלב זה אתם עשויים לפנות לחיפוש הכללי שאמור למצוא עבורכם בדיוק את מה שאתם זקוקים לו, אך למרבה הצער מסתבר כי בהרבה מקרים הוא לא מחזיר את התוצאות הכי רלוונטיות. לדוגמה, חיפוש של "קצבת נכות כללית" מחזיר סט תוצאות עם עמוד "קצבת שירותים מיוחדים" (קצבה לקשישים) בתוספת של הצעות חוק או תקנות שכלל לא רלוונטיות לרוב הגולשים. לא ברור בדיוק על פי מה פועל החיפוש, וגם הפילטרים השונים בצד לא תמיד עוזרים (לעיתים מתקבלות אלפי תוצאות שונות!). לא ידידותי בעליל.

הפרד ומשול

גם כאשר כבר מצאתם את האתר שאתם מחפשים, ויכול בכלל להיות שעשיתם זאת דרך גוגל, יסתבר לכם שלא קיימת אחידות בין האתרים שתופנו אליהם ע"י הפורטל הראשי. כל אחד מהם נראה ומעוצב אחרת לגמרי : חלק מהאתרים כמו למשל משרד התחבורה יושבים תחת הפורטל הכללי וממשיכים את הקו העיצובי שלו, אך אתרים אחרים כגון אתר רשות המיסים, אתר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ואפילו אתר משרד הבריאות הם אתרים עצמאיים. יש לנו השערות מדוע זה עובד "עקום" אבל נכתוב על כך במאמר נפרד.

חמור מכך, חלק מהאתרים כמו אתר רשות המיסים כלל לא מותאמים לגלישה מהנייד או מתאימים רק לדפדפנים מסוימים (משהו שהיה מקובל אולי לפני 5-6 שנים), מה שעוד יותר מקשה לבצע דרכם פעולות מהירות, והרי שזו הייתה כל המטרה מלכתחילה… נראה שמבחינת מעצבי האתרים, הם יכולים להיות נגישים מן המחשב האישי (וזה מה שהחוק אכן דורש), אבל הם לא חייבים לעמוד בסטנדרטים מודרניים…  בחלק מהאתרים פשוט קשה למצוא מה שאתה צריך ואפילו לא קיים קישור מהיר לטלפון/מייל. מצער מאוד שהטכנולוגיה נשארה הרחק מאחור.

כוונות טובות, ביצוע מאכזב

בשורה התחתונה, למרות שהממשלה הקצתה משאבים עצומים של מאות מיליוני שקלים לפיתוח האתר ולפרסום שלו, שכרה עובדים והקימה רשות תקשוב ממשלתית ואת מטה "ישראל דיגיטלית" בכפיפות ישירה למשרד ראש הממשלה ולשרים , התוצאות בפועל מעידות בעיקר על גישה לא נכונה שמעדיפה להתבסס על קישורים ודפי מידע עמוסים במקום לפתור את הבעיה מהיסוד ולהפוך את כל האתרים של משרדי הממשלה לאחידים עם ממשק ופונקציונליות זהה, ידידותיים ונוחים לאזרח.

הפתרון – לינקלי

הקמת מיזם לינקלי הגיעה לעולם מתוך ניסיון אישי מתסכל עם נבכי הבירוקרטיה והוא נועד לבצע מהפכה בכל מה שקשור לחיפוש של דרכי תקשורת, אפשרויות חיבור ויצירת קשר מהיר, מסמכים וטפסים ממשלתיים ומידע שימושי לכל האזרחים. לינקלי סורק ומוצא באופן קבוע את כל המידע הרלוונטי המעודכן ביותר וניתן להגיע אל כל אחד מהם ממש בלחיצת כפתור. מוצגות כל אפשרויות פרטי יצירת קשר באופן ידידותי וברור וניתן להתחבר לכל גוף ממשלתי בלי עומס של מידע מיותר.

התצוגה בלינקלי היא פשוטה ביותר וכמעט זהה לפורמט של התוצאות בגוגל ללא הסחות דעת, ולכן מרגע שלומדים להשתמש בו פעם אחת, לא צריך ללמוד ולעשות זאת שוב. לפיכך, לינקלי חוסך הרבה כאבי ראש בירוקרטיים ובעיקר זמן יקר. בלינקלי הצורך פוגש תוצאה שהיא בול.

בנוסף, הגולשים יכולים להוסיף ביקורות והערות לכל מוסד ממשלתי שהם נתקלים בו וכך לעזור לגולשים האחרים עם בעיות בהן הם נתקלים. למעשה, כל משרד ממשלתי מקבל עמוד המקביל לחלוטין לעמודי עסקים אחרים בלינקלי, עם מבנה ברור ותצוגה ויזואלית אחידה.

אהבתם את המאמר? שתפו:

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn

אם אהבת את המאמר הזה, יש לנו עוד מידע שיכול לעניין אותך:

מיזם חדשני לינקלי

ראו עוד מאמרים מעניינים מהבלוג

ראו עוד מאמרים מעניינים מהבלוג של לינקלי. כל מידע הרלוונטי ביותר בתחום הצרכנות בישראל

מדריך חינם לספקים ולנותני שירות

המדריך המלא לספקים ולנותני שירות כל הטיפים והסודות שחובה לדעת על גיוס לקוחות ברשת ושמירה עליהם לאורך זמן. זמין עכשיו להורדה בחינם

לינקלי - משנים את כללי החיפוש

מדריך חינם ללקוחות וצרכנים

מדריך חובה לכל צרכן בישראל! המדריך המלא לצרכנים לנצח את השירות הבירוקרטי ולנהל צרכנות נבונה באינטרנט

לינקלי לוגו

ההרשמה מוקדמת ללינקלי כבר החלה!

ביחד משנים את כללי החיפוש. פלטפורמה דיגיטלית חדשנית המאפשרת לך למצוא את השירות הרלוונטי לכל צורך במינימום זמן ומאמץ.